69. Zsoltár

2009.05.12. 07:46

"Szabadíts meg engemet, oh Isten, mert a vízek a lelkemig hatottak. Mély sárba estem be, hol meg nem állhatok. Feneketlen örvénybe jutottam, és az áradat elborít engem. Elfáradtam a kiáltásban, kiszáradt a torkom; szemeim elbágyadtak, várván Istenemet. Többen vannak fejem hajszálainál, akik ok nélkül gyűlölnek engem; hatalmasok a vesztemre törők, akik az elenségeim alap nélkül; amit nem ragadtam el, azt kell megfizetnem!

Oh Isten, te tudod az én balgatagságomat, és az én bűneim nyilván vannak te előtted. Ne szégyenüljenek meg miattam, akik te benned remélnek, Uram, Seregeknek Ura! Ne pironkodjanak miattam, akik téged keresnek, oh Izráel Istene! Mert te éretted viselek gyalázatot, és borítja pironság az én orcámat. Atyámfiai előtt idegenné lettem, és anyám fiai előtt jövevénnyé. Mivel a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem, a te gyalázóidnak gyalázásai hullanak reám. Ha sírok és böjtöléssel gyötröm lelkemet, az is gyalázatomra válik. Ha gyászruhába öltözöm, akkor példabeszédül vagyok nékik. A kapuban ülők rólam szólanak, és a borozók rólam énekelnek.

Én pedig néked könyörgök, oh Uram, jókedvednek idején, oh Isten, a te kegyelmed sokaságához képest hallgass meg engem a te szabadító hűségeddel! Ments ki engem az iszapból, hogy el ne süllyedjek; hadd szabaduljak meg gyűlölőimtől és a feneketlen vizekből!. Hogy el ne borítson a vizek árja, és el ne nyeljen az örvény, és a veremnek szája be ne záruljon felettem! Hallgass meg engem, Uram, mert jó a te kegyelmességed! A te irgalmasságodnak sokasága szerint tekints reám!"              

Zsoltárok 69:2-17

 

 

A dal szövege magyar fordításban:

 

A mennyei tábor ma melletünk áll!

A harcban a győztes az Úr!

Az gonoszság bástyája porba száll -

a harcban a győztes az Úr!

 

És mi áldunk, magasztalunk, dicsérjük Szent Neved!

Mert Te jó vagy, irgalmas, megtartod népedet!

 

Ha ellenség ádázul rádtör, mint szélvész -

a harcban a győztes az Úr!

Egy ellenem készült fegyver sem szerencsés!

A harcban a győztes az Úr!

 

És mi áldunk, magasztalunk, dicsérjük Szent Neved!

Mert Te jó vagy, irgalmas, megtartod népedet!

 

 

Ha ellenség gyűlöl, szidalmaz és vádol -

a harcban a győztes az Úr!

Az oroszlán szája egyszercsak bezárul -

a harcban a győztes az Úr!

 

És mi áldunk, magasztalunk, dicsérjük Szent Neved!

Mert Te jó vagy, irgalmas, megtartod népedet!

A bejegyzés trackback címe:

https://remenyblog.blog.hu/api/trackback/id/tr41368029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása