Hamis prófétáknak

2009.07.16. 07:09

"Hallottam, amit a próféták mondanak, akik hazugságot prófétálnak az én nevemben, mondván: Álmot láttam, álmot láttam! Meddig lesz ez a hazugságot prófétáló próféták szívében, akik az ő szívük csalárdságát prófétálják? Akik el akarják az én népemmel felejtetni az én nevemet az ő álmaikkal, amelyeket egymásnak beszélnek, miképpen a ő atyáik elfeledkeztek az én nevemről a Baálért? A próféta, aki álomlátó, beszéljen álmot. Akinél pedig az én Igém van, beszélje az én igémet igazán. Mi köze van a polyvának a búzával? - azt mondja az Úr. Nem olyan e az én Igém, mint a tűz? - azt mondja az Úr, mint a sziklazúzó pöröly? Azért íme én a prófétákra támadok, azt mojda az Úr, akik az én beszédeimet ellopják egyik a másikától. Ímé, én a prófétákra támadok, azt mondja az Úr, akik felemelik nyelvüket és azt mondják: az Úr mondja! Ímé, én a prófétákra támadok, akik hazug álmokat prófétálnak, azt mondja az Úr, és beszélik azokat, és megcsalják az  én népemet az ő hazugságaikkal és hízelkedéseikkel, holott én nem küldtem őket, sem nem parancsoltam nékik, és használni sem használtak e népnek, azt mondja az Úr. Mikor megkérdez téged e nép, vagy próféta, vagy pap, mondván: Ez az Úrnak terhe, meglátogatom azt az embert és annak házát. Kiki ezt mondja az ő barátjának és kiki az  ő atyjafiának: MIt felelt az Úr? és mit szólt az Úr? És az Úrnak terhét ne emlegessétek többé, mert mindeniknek terhes lesz az ő szava, ha elforgatjátok az élő Istennek, a Seregek Urának, a mi Istenünknek beszédét. Ezt modjad a prófétának: Mit felelt néked az Úr és mit szólt az Úr? Hogyha az Úrnak terhét említitek, tehát ezt mondja az Úr: Mivelhogy ti e szót mondottátok: ez az Úrnak terhe, jóllehet küldék ti hozzátok,, akik ezt mondják: ne mondjátok: ez az Úrnak terhe. Ezért íme én elfeledlek titeket és kigyomlállak titeket, és a várost, amelyet néktek és a ti atyáitoknak adtam, elvetem az én orcám elől. És örökkévaló szégyent és örökkévaló gyalázatot hozok ti reátok, amely felejthetetlen."

 

Jeremiás 23:25-40

A bejegyzés trackback címe:

https://remenyblog.blog.hu/api/trackback/id/tr461367990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása