Nem értek a politikához. Nem is szeretnék és nem is tudnék most olyan szakmai dolgokat megfogalmazni, amit a politilógusok. Csak érzek, élek és csóválom a fejem. Tegnap Sólyom László köztársaságunk elnöke beszédét épp élőben kaptam el, mikor az egyik - csupán híreket szolgáltató csatornára - kapcsoltam délidőtájt. Megkönnyeztem a beszédét, talán azért, mert most döbbentem igazán rá, hová is jutott ez az ország. Hová is jutott a Parlament, a képviselők, a kormány, vagy mindegy, hogy nevezzük. Mi, emberek. Valóban elérzékenyültem, mert úgy éreztem, valami olyan dolog történt egy pillanatra, hogy az elnökünk nem egy olyan fickó, akit marionett figuraként lehet mozgatni, hanem felelősségteljes és magabiztos, nem hagyja magát befolyásolni.

Aztán rá néhány órára hallottam, hogy nincs okom a rívásra, hiszen hiába dobta vissza a törvénytervezetet, a Parlament februárban ugyanígy - akár változatlan formában - szavazásra bocsáthatja az eü. reformról szóló törvényt. És ha megszavazzák, már pedig kétség sem fér hozzá ugye, akkor már a köztársasági elnök nem vétózhat.

Hol élünk? Mi történik itt? Személy szerint nagyon szormorú vagyok, valószínűleg azért is írtam erről pár gondolatot, még egyszer elnézést kérve a politológusok és szakemberek megértésében bízva, hogy jól kidühöngjem magam, legalább így, e módon legyen egy kicsit könnyebb. Nem tudom, mikor lesz ennek vége, jó lenne, ha minél hamarabb, mert az élet egyre nehezebb, és bár lehet, hogy egy másik kormánnyal is ugyanilyen bonyolult és kemény lenne, de tudnám, hogy akik az életünket, sorsunkat vigyázzák, irányítják, és nevünkben döntéseket hoznak, azoknak a tekintete tiszta, és becsületes, felelősségteljes emberek, és tőlük, általuk szívesebben nyelném le a gumibékát. Vagy már ilyesmiben reménykedni is naiv dolog? Bennem még él a remény, hiszen nagyanyáink tanítottak arra, hogy az hal meg utoljára.

A bejegyzés trackback címe:

https://remenyblog.blog.hu/api/trackback/id/tr541368093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása